Hunbrony Fórum: Offline, Internetes és web alapú játékok - Hunbrony Fórum

Ugrás a tartalomhoz

Welcome to our forums

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It is also quick and totally free.
  • (105 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Utolsó »

Offline, Internetes és web alapú játékok Minden, ami játék

#21 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 20 január 2012 - 04:26

Meg úgy nagyjából egyik rendszerrel sem, legyen az 32 bites vagy 64 bites:
OpenTTD


update:
van egy verzió ami még a telefonomon is elfut... De az nincs itt fent
kép
0

#22 Felhasználó nem aktív   Moonshiner 

  • Law abiding citizen (especially §34)
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.185
  • Csatlakozott: 04-január 12

Elküldve: 20 január 2012 - 08:39

Üzenet megtekintéseIdézés: Terra - Dátum: 20 január 2012 - 12:00

OpenTTD...
elég sokan játszanak vele, és még most is fejlesztik.
Én imádom. Már akkor szerettem amikor a 386-os
számítógépemen először megpillantottam.


Nacsak. De sokat játszottam én is az eredeti dosos alapúval. Most nézem a megadott linken az oldalt. Lehet nosztalgiázom egyet.

Ééés... sikeres telepítés (szuper, van portable verzió) után nosztalgia indul!

Szerkesztve Moonshiner által: 20 január 2012 - 09:44

Derpa Derpa Herp Derp
0

#23 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 23 január 2012 - 11:16

Na akkor az OpenTTD lakóiról:

először is le kell szögezni hogy úgy kell őket kezelni, mint akármelyik más terméket.
Ezalatt értem azt hogy nekik mindegy hogy hova mennek, csak mehessenek. :D

A városok házai meghatározott számú lakosnak ad otthont(ezért változik a méretük). Ha az állomásod hatóköre (be lehet kapcsolni az állomás építése panelen) magában foglal egy házat, akkor abból a házból az utazni kívánó emberek a te állomásodra fognak menni. Ha nincs benne, akkor tudomást sem vesznek az állomásról.

Miután kiválasztottad a várost, építs mellé egy vasútállomást vagy repteret. (reptér jobban megéri, viszont igen drága) Lehetőleg ne egyből a város mellé építsd az állomást, (persze azért érintse a várost a hatóköre hogy az utasok le tudjanak szállni) Mégpedig azért mert a városok közelében való építkezést bontakozást nem nagyon szívleli a város önkormányzata. Ezt lehet kompenzálni környékbeli faültetéssel. Ha a megítélés rólad "rossz" akkor az jó :D mert már építhetsz városba, városon kívül.

Az állomás mellé építs több autóbusz-pályaudvart (úgy hogy a része legyen), és kösd be őket a városba, majd a városban is telepíts minél több (lehetőleg úgy hogy az állomások lefedjék az egész várost, de ne nagyon fedje a hatókörük egymást, mert akkor megoszlanak az állomások között az utasok. Majd miután ez megvolt akkor veszel buszokat, elküldöd őket, hogy szedje fel az embereket a buszállomásról és szállítsák vasútállomásra lepakolásos módszerrel. azt úgy tudod beállítani, hogy a célállomás nevét kijelölve alul lesz olyan hogy "telerakodás bármiből" ott kiválasztod azt hogy "nincs berakodás".

Majd mellette a "teljes kirakodás"-t átállítod elszállításra.(egyébként ez minden termékre működik)
beállíthatod a másik állomásnál hogy "teljes berakodás", de csak akkor érdemes, ha sokan mennek oda, mert az ember romlandó termék. Így az járműveket is belekalkulálja a szállításba és nem látszanak veszteségesnek.
ezután a vonat felszedi az utasokat, és mehetnek is nyaralni, dolgozni, vagy száműzetésbe az elvadult rengetegbe.
Remélem mindent leírtam, és érthető voltam.


És így jött létre Equestria.
Legközelebb elmondom hogy lehet embert szállítani OpenTTD-ben. :D


Kérdés? :)
kép
1

#24 Felhasználó nem aktív   Duke of Unknown Name 

  • Hű tag
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Tagok
  • Hozzászólás: 136
  • Csatlakozott: 08-január 12
  • Location:Budaörs, Magyarország

Elküldve: 23 január 2012 - 11:42

Üzenet megtekintéseIdézés: Nitebruiser - Dátum: 19 január 2012 - 11:11

úgyhogy tele lesz a szerver gazdag amcsi apuci izmozó kicsi hülyegyerekeivel :(

Regeltem a fórumra. Állítólag annyira nem lesz pénztápos, jobbára a játékos képességeire fog építeni a játék. Több posztban is elkezdtem osztani az észt, pl. kezeléssel kapcsolatban, meg annak érdekében, hogy legyen jól hasznosítható a terep pl. hátbatámadásra, hogy hogyan lehessen megoldani a 'mechek egyéni tuningját, és mi lenne az ideális megoldás az MFB-k kiegyensúlyozott implementálására. (vagy ez nagyon zsargon?)
0

#25 Felhasználó nem aktív   Moonshiner 

  • Law abiding citizen (especially §34)
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.185
  • Csatlakozott: 04-január 12

Elküldve: 24 január 2012 - 01:22

Üzenet megtekintéseIdézés: Terra - Dátum: 23 január 2012 - 11:16

Na akkor az OpenTTD lakóiról:

Legközelebb elmondom hogy lehet embert szállítani OpenTTD-ben. :D


Kérdés? :)


A második fele újdonság volt, kipróbáltam működik, köszönöm a segítséget!
Legközelebb annak titkát áruld el, hova tűnik a posta mielőtt el lehetne szállítani és hogy lehetne állomáson maradásra bírni nagyobb mennyiségben, mire érte jön a vonat.
Derpa Derpa Herp Derp
0

#26 Felhasználó nem aktív   Nite 

  • Lyra fan
  • Csoport: Adminok
  • Hozzászólás: 2.314
  • Csatlakozott: 07-január 12
  • Location:Budapest, Hungary

Elküldve: 24 január 2012 - 09:10

Üzenet megtekintéseIdézés: Duke of Unknown Name - Dátum: 23 január 2012 - 11:42

(vagy ez nagyon zsargon?)


épp csak annyira hogy látom te is motoroztál már a pályán :) játszottál onlány valami csapatban? én vagy 8 éve nyomom a steelhussars-ban [SHU]Nite hívójellel. mondjuk mostanában inkább a táblás battletech megy (ami nekem tök új), azzal hogy állsz? verseny érdekel? :)

A mechwarrior online mindenképpen kap egy esélyt, épp csak aggodalmaimnak adtam hangot, de ha értelmesen sikerül megcsinálni, akkor ott áll a hangárban a thana lezsírozva, bármikor szívesen betárazom az lbxeket és megjáratom a reaktort ;)
kép
0

#27 Felhasználó nem aktív   Duke of Unknown Name 

  • Hű tag
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Tagok
  • Hozzászólás: 136
  • Csatlakozott: 08-január 12
  • Location:Budaörs, Magyarország

Elküldve: 24 január 2012 - 12:56

Üzenet megtekintéseIdézés: Nitebruiser - Dátum: 24 január 2012 - 09:10

épp csak annyira hogy látom te is motoroztál már a pályán :) játszottál onlány valami csapatban? én vagy 8 éve nyomom a steelhussars-ban [SHU]Nite hívójellel. mondjuk mostanában inkább a táblás battletech megy (ami nekem tök új), azzal hogy állsz? verseny érdekel? :)

A mechwarrior online mindenképpen kap egy esélyt, épp csak aggodalmaimnak adtam hangot, de ha értelmesen sikerül megcsinálni, akkor ott áll a hangárban a thana lezsírozva, bármikor szívesen betárazom az lbxeket és megjáratom a reaktort ;)

Egészen pontosan elolvastam két BattleTech regényt, meg MW3-aztam single-ben régen. Imádtam új variánsokat építeni a mechekhez. :D
A táblásról, meg a kártyáról is van némi fogalmam, de még nem játszottam vele. Én inkább Magic: the Gathering-eztem. Annó MW3-ban csináltam "repülőgépet" is Firefly-ból egyetlen Pulse Laser S-sel felszerelve. Olyat ugrott, hogy vagy fél percig a levegőben volt, és lefelé rá kellett kontráznom gázfröccsel, hogy ki ne törjön a lába. :lol:

MWO-ban szeretnék light 'mech-hel nyomulni, bújkálni és vibropengével amputálgatni hátulról az ellenséget. :P

Ja igen, ami külön lol: MWO fórumra is betörtek a brónik. xD
0

#28 Felhasználó nem aktív   Nite 

  • Lyra fan
  • Csoport: Adminok
  • Hozzászólás: 2.314
  • Csatlakozott: 07-január 12
  • Location:Budapest, Hungary

Elküldve: 24 január 2012 - 01:06

Üzenet megtekintéseIdézés: Duke of Unknown Name - Dátum: 24 január 2012 - 12:56

nnó MW3-ban csináltam "repülőgépet" is Firefly-ból egyetlen Pulse Laser S-sel felszerelve. Olyat ugrott, hogy vagy fél percig a levegőben volt, és lefelé rá kellett kontráznom gázfröccsel, hogy ki ne törjön a lába. :lol:


Lol erről eszembe jut egy ökörség amit játszottunk, mindenkinek ugrós shadow cat egy darab long tommal, páncél nélkül, szűk lapos pályán 5-8an :D ott milyen hentelés ment...

Üzenet megtekintéseIdézés: Duke of Unknown Name - Dátum: 24 január 2012 - 12:56

MWO-ban szeretnék light 'mech-hel nyomulni, bújkálni és vibropengével amputálgatni hátulról az ellenséget. :P

Ja igen, ami külön lol: MWO fórumra is betörtek a brónik. xD


Állítólag nem lesz közelharc :( (pedig a DFA mekkora poén volt, remélem azt azért meghagyják) de ahogy olvastam, végre lesz haszna a light mecheknek is, nem csak bohóckodni lesznek jók.
Amúgy mit vártál, van mechwarrioros MLP fanfic is, a ménes mindenhol ott van :D
kép
0

#29 Felhasználó nem aktív   Duke of Unknown Name 

  • Hű tag
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Tagok
  • Hozzászólás: 136
  • Csatlakozott: 08-január 12
  • Location:Budaörs, Magyarország

Elküldve: 24 január 2012 - 04:03

Üzenet megtekintéseIdézés: Nitebruiser - Dátum: 24 január 2012 - 01:06

végre lesz haszna a light mecheknek is, nem csak bohóckodni lesznek jók.

én annó csináltam ultragyors futómecheket, amiket a lomha behemótok nem tudtak eltalálni. Én meg ERL S-sel addig gyaktam a vádlijukat sréhen, amíg el nem dőltek, mint egy zsák! :D (persze ez csak gép ellen)

Másik kedvencem az LRM-20 indítókkal degeszre tömött ballisztikai rakétaágyú volt (ostromkategóriás bitang dög). Fogtam, messziről kijelöltem a célt, elbújtam a domb másik oldalán, és felküldtem egy kb. 160-200 rakétás össztüzet az égbe, aztán a szegény pilóta csak nézett, hogy hol a feje fölül a kasztni, és ha sehol egy stravag, akkor mégis ki az istentől kapta az áldást?! :D
0

#30 Felhasználó nem aktív   GeN.Garus 

  • Draconian Executor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.937
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:Drakonian

Elküldve: 24 január 2012 - 04:11

Akkor ki ne maradjak annó a jóból :P én Annó MW-4 Vegeance vel játszottam sokat :3

Jóókis...huh régen volt nem emlékszek a nevére de löfegyver volt. telepakoltam vele egy MadCat-ot és rohanok rá
vele az enemyre majd BAMM telibe vele 40 méterről ^^ dőltek le a lábukról mint a huzat :3

ugyanez a taktika a Daisy-vel volt ütős vagy 20 ilyen ágyú rajta 2 lövés 1 halál ^^ :D
indörökké Equestria! Mindörökké Őfelsége Luna!!

SPARTA!

Spoiler

kép
0

#31 Felhasználó nem aktív   Nite 

  • Lyra fan
  • Csoport: Adminok
  • Hozzászólás: 2.314
  • Csatlakozott: 07-január 12
  • Location:Budapest, Hungary

Elküldve: 24 január 2012 - 04:17

Üzenet megtekintéseIdézés: Duke of Unknown Name - Dátum: 24 január 2012 - 04:03

én annó csináltam ultragyors futómecheket, amiket a lomha behemótok nem tudtak eltalálni. Én meg ERL S-sel addig gyaktam a vádlijukat sréhen, amíg el nem dőltek, mint egy zsák! :D (persze ez csak gép ellen)

Másik kedvencem az LRM-20 indítókkal degeszre tömött ballisztikai rakétaágyú volt (ostromkategóriás bitang dög). Fogtam, messziről kijelöltem a célt, elbújtam a domb másik oldalán, és felküldtem egy kb. 160-200 rakétás össztüzet az égbe, aztán a szegény pilóta csak nézett, hogy hol a feje fölül a kasztni, és ha sehol egy stravag, akkor mégis ki az istentől kapta az áldást?! :D


az elv jó lenne csak az mw4ben nem működött rendesen (hálózaton legalábbis). a kis rohangászó pöcsöknek odacsördítettél egy lbx-et a lába környékére, egyből felborult és csúszott 200 métert, utána meg sántikálás közben elég egyszerű volt meghámozni :)
de a rokkás gépek (pl loki) rettenetesen gecik nyílt terepen az igaz, csak nem alfát kell lőni vele, hanem szépen egyessével másodpercenként egy-egy salvot. a célpont meg csak annyit hall hogy csipcsirippcsipcsirippBAMMBAMMBAMM folyamatosan és célozni sem tud a dülöngéléstől :) (kár hogy egy idő után mindenki ilyen stílusra állt be a szervereken, és basztak nyílt terepre kimenni. utána a közelharci gépek lettek a menők ecm-el és lekapcsolt radarral bemenni a sniperek hátába, aztán hadd szóljon)

Üzenet megtekintéseIdézés: GeN.Garus - Dátum: 24 január 2012 - 04:11

Akkor ki ne maradjak annó a jóból :P én Annó MW-4 Vegeance vel játszottam sokat :3

Jóókis...huh régen volt nem emlékszek a nevére de löfegyver volt. telepakoltam vele egy MadCat-ot és rohanok rá
vele az enemyre majd BAMM telibe vele 40 méterről ^^ dőltek le a lábukról mint a huzat :3

ugyanez a taktika a Daisy-vel volt ütős vagy 20 ilyen ágyú rajta 2 lövés 1 halál ^^ :D


Akkor brohoof :)
az tuti lbx volt, már egy 75t-s gépet úgy meg lehetett vele pakolni hogy első alfára borult, másodikra robbant az ellen :) igaz hatótávja vagy 100m volt, de legalább kellett hozzá rutin hogy közelmenj a célponthoz vele...
kép
0

#32 Felhasználó nem aktív   GeN.Garus 

  • Draconian Executor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.937
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:Drakonian

Elküldve: 24 január 2012 - 04:22

Ibx-azaz az volt az csak nem ugrott be a neve ^^ abból 20-at rá Daisy-re és öröm volt nézni :D

Hát az elv nemtom sima Single-ben működött csak akkor Catapult-al szórakoztam ugyanilyen módon ^^ Rakétazápor majd Pulse laserrel egykis Cirógatás ^^
indörökké Equestria! Mindörökké Őfelsége Luna!!

SPARTA!

Spoiler

kép
0

#33 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 25 január 2012 - 05:40

Üzenet megtekintéseIdézés: Moonshiner - Dátum: 24 január 2012 - 01:22

...
Legközelebb annak titkát áruld el, hova tűnik a posta mielőtt el lehetne szállítani és hogy lehetne állomáson maradásra bírni nagyobb mennyiségben, mire érte jön a vonat.


Azt nem lehet megakadályozni, hogy a kitermelt nyersanyag, ember, posta egy idő után ne tünedezzen el az állomásról.
Van nekik egy lejárati idejük, ami után tönkremegy, ellopják, megunja. Egyrészt ez azért kell hogy
élethűbb legyen a játék, másrészt hogy ha napokat játszol, akkor a változó ne csorduljon túl (gondolom én programozói fejjel, mivel mikor a játék készült még nem nagyon használtak nagy helyigényű változókat, és arra mentek, hogy egy program minék alacsonyabb teljesítményen elfusson, aztán a mai fejlesztők ezt nem írták át)
Viszont a járművekből nem fog eltűnni még évtizedek múlva sem, tehát ha azt akarod hogy a termék ne tűnjön el, állítsd be a járműnél azt hogy "telepakolás bármiből" vagy "telepakolás mindenből". Az utóbbi akkor kell ha több terméket szállítasz egy állomásról, pl. a mezőgazdasági épületnél búza és állatok vagy a városoknál ember és a posta. Ha hosszú útra viszed a terméket, akkor állítsd az állomásra több járművet, amik folyamatosan fogadják a cuccot.

Ha gondolod, akkor szólsz hogy mikor játszol, és felnézek és is és mutatok pár dolgot, ami hasznos lehet.
kép
0

#34 Felhasználó nem aktív   Moonshiner 

  • Law abiding citizen (especially §34)
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.185
  • Csatlakozott: 04-január 12

Elküldve: 25 január 2012 - 07:19

Üzenet megtekintéseIdézés: Terra - Dátum: 25 január 2012 - 05:40


Viszont a járművekből nem fog eltűnni még évtizedek múlva sem, tehát ha azt akarod hogy a termék ne tűnjön el, állítsd be a járműnél azt hogy "telepakolás bármiből" vagy "telepakolás mindenből". Az utóbbi akkor kell ha több terméket szállítasz egy állomásról, pl. a mezőgazdasági épületnél búza és állatok vagy a városoknál ember és a posta. Ha hosszú útra viszed a terméket, akkor állítsd az állomásra több járművet, amik folyamatosan fogadják a cuccot.

Ha gondolod, akkor szólsz hogy mikor játszol, és felnézek és is és mutatok pár dolgot, ami hasznos lehet.


Köszönöm, sejtettem már, hogy ezek a telepakolás-lerakodás-elszállítás beállítások a titka a dolognak. Esetleg majd online nyomhatnánk egymás ellen egyszer, bár nem tudom hogy megy ez általában is, (mert online csak pókereztem egy időben) csinálhatunk szervert a saját netes asztali gépünkből gépünkből zártkörű játékra? Valami ilyesmit vettem ki a GYIK-ban.
Derpa Derpa Herp Derp
0

#35 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 25 január 2012 - 08:22

Üzenet megtekintéseIdézés: Moonshiner - Dátum: 25 január 2012 - 07:19

Köszönöm, sejtettem már, hogy ezek a telepakolás-lerakodás-elszállítás beállítások a titka a dolognak. Esetleg majd online nyomhatnánk egymás ellen egyszer, bár nem tudom hogy megy ez általában is, (mert online csak pókereztem egy időben) csinálhatunk szervert a saját netes asztali gépünkből gépünkből zártkörű játékra? Valami ilyesmit vettem ki a GYIK-ban.

Nem is hinnéd milyen egyszerű Szervert létrehozni.

Először indítsd el a játékot majd konfiguráld a pályabeállításokat aszerint hogy milyen pályát szeretnél.
majd aztán lépj ki a játékból.
majd nyiss egy dos konzolt, és így indítsd el: openttd.exe -D
és már fut is a deikált szerver.
és már el is elérhető internetről

a többit (jelszó , szervernév, stb...) konzolból intézheted
(ha most felnézel, létre is hoztam egyet kísérletből Terraszerver néven, egy kis ideig még kipróbálom a konzolparancsokat futni fog)
Update: már nem fut :D

egyébként itt van minden leírva angolul:
Openttd szerver létrehozás
kép
0

#36 Felhasználó nem aktív   Moonshiner 

  • Law abiding citizen (especially §34)
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.185
  • Csatlakozott: 04-január 12

Elküldve: 25 január 2012 - 11:26

Üzenet megtekintéseIdézés: Terra - Dátum: 25 január 2012 - 08:22

Nem is hinnéd milyen egyszerű Szervert létrehozni.
(ha most felnézel, létre is hoztam egyet kísérletből Terraszerver néven, egy kis ideig még kipróbálom a konzolparancsokat futni fog)
Update: már nem fut :D



Sajna lemaradtam, de ezt az obskurus JCVD filmet (Mindhalálig) a Viasaton meg kellett néznem. Várakozásaimnak megfelelően kellően szar volt, de tele szórakoztató pillanatokkal.

Majd legközelebb, addig tanulmányozom a megadott linket.
Derpa Derpa Herp Derp
0

#37 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 25 január 2012 - 11:35

Indítsak egyet? :D
kép
0

#38 Felhasználó nem aktív   Moonshiner 

  • Law abiding citizen (especially §34)
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.185
  • Csatlakozott: 04-január 12

Elküldve: 26 január 2012 - 12:59

Üzenet megtekintéseIdézés: Terra - Dátum: 25 január 2012 - 11:35

Indítsak egyet? :D


Jó! Mikor? (Mondjuk jó volna már valamikor aludnom)
Melyik verzió (nekem 1.1.5) Milyen beállításokkal, esetleg NewGRF-ekkel?
Derpa Derpa Herp Derp
0

#39 Felhasználó nem aktív   Nite 

  • Lyra fan
  • Csoport: Adminok
  • Hozzászólás: 2.314
  • Csatlakozott: 07-január 12
  • Location:Budapest, Hungary

Elküldve: 06 március 2012 - 03:14

Viszlát, világ! találkozunk ha végignyomtam a Mass Effect 3-at (kétszer) :lol:
kép
0

#40 Felhasználó nem aktív   Skywing 

  • Equestrian Colonel
  • PipaPipaPipa
  • Csoport: Tagok
  • Hozzászólás: 147
  • Csatlakozott: 21-december 11
  • Location:ponyville

Elküldve: 06 március 2012 - 03:16

Idézet

Viszlát, világ! találkozunk ha végignyomtam a Mass Effect 3-at (kétszer) :lol:


Csak kétszer?Ha a kezeim közé kapom a kicsikét akkor az agyhalálig meg sem állokkép.
0

Téma megosztása:


  • (105 Oldal)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Utolsó »


Gyors Válasz

  

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó