Hunbrony Fórum: Milyen egy jó RP - Hunbrony Fórum

Ugrás a tartalomhoz

Welcome to our forums

Join us now to get access to all our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, and so, so much more. It is also quick and totally free.
Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • Nem szólhatsz hozzá ehhez a témához.

Milyen egy jó RP és mitől hal be

#1 Felhasználó nem aktív   Dartheon 

  • Az első Póni-csatahajó kapitánya
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.811
  • Csatlakozott: 19-február 14
  • Location:Calradia

Elküldve: 19 április 2015 - 05:32

Sziasztok!

Először is ,egy vitatémát dobék be, hogy vajon mitől lesz egy RP jó RP, és mitől döglött be eddig mindegyik egy kivételéve?

Amit összehoztunk több emberrel: azért döglik be egy RP mert
1.: a karik ismerik egymást már nagyon jól, az elősztori is teljesen és részletesen ki van fejtve

2: előre ki van gondolva hogy mi lesz és mitől fog szólni az RP, ergo a meglepetés erejének lőttek, egy szóval kiszámítható lett. (spin-offnál pont ez van/ volt mindenki tudja hogy mi fog történni az igen közeli jövőben, és most a Fény és sötétség RPnél is mindenki tudja a végét már.)

Vagyis.. amit összehoztunk az az, hogyha már a karik mindent tudnak egymásról (vagy legalábbis a fő részeket), akkor már az a "húzóág" megszűnik.
Plusz, hogyha kiszámítható a történetmenet, az is.

Szóval.. a fórumon az Rp-k 99%-a behalt - vajon mi lehetett az oka, hogy ez így történt?
KM-i mulasztás, a játékosok hanyagsága vagy "leszaromsága"?

Oké, jön a kérdés, de mi az oka hogy a játékosok beleszarnak az RP-be, amit játszottak, miért megy el az érdeklődés, ha nem a fenti okok miatt?
Justice RAINS FROM ABOVE!


2

#2 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 19 április 2015 - 06:23

*
Népszerű

Hy. Ez egy jó gondolat. :)
Az első pontod nem mondanám hitelesnek, egy kaland nem laposodik el csak azért mert ismerem a másik játékost. Sok M.A.G.U.S. "kalandozás" akár évekig is eltarthat, pedig ott már igencsak kívül-belül ismerik egymás karaktereit.
A második pontot már nyom valamit a latba, de voltak itt olyan RP-k is, amikről még most sem tudom mi lett volna a vége, mégsem él már. De nem szokták a kaland előtt lelőni a kaland csattanóját, aki így tesz, az rossz KM.
Szerintem mindkét fél hibázik itt-ott, és ez eredményezi a kaland elhalását. volt olyan is itt, aki egy hónapig nem írt. Ez egy sorrendre épülő szerepjátéknál igen problémás.
A KM-ek próbáltak 3 napos határidőt meg npcsítést eszközölni ez ellen ,de valamiért ez sem vált be. Valamiért a 3 napos határidő is hetekig elhúzódott néha.

Amit nagy hibának vélek felfedezni még, az az, hogy a KM-ek "fanficet mesélnek". Jó dolog hosszú, szépen megírt, igényes történetet olvasni, főleg, ha a karaktered is benne van, de néha időigényes lehet, ami a kalandozási kedv lankadását eredményezheti.És persze a kalandmester is megunja egy idő után az igényes történet írását, főleg ha hosszú ideig nem reagálnak a játékosok.
Egy kalandnak nem kell feltétlenül prózai sorokba rendeződnie. Persze néha lehet egy hosszabb szösszenetet is bevezetni, de sokkal dinamikusabb lenne egy kaland, ha nem több oldalas regényeket írunk minden záráskor. Legtöbbször pár sor elég lehet, pl:
Játékos:
- Gyújtok egy fáklyát és miközben a patám elé nézek, bemegyek a barlangba.
Km:
- Miközben a haladsz a barlangban, egyre sötétebb lesz, ahogy a nap fénye egyre kevésbé szűrődik be a járatba. Majd hirtelen elágazáshoz érsz. A jobb oldali barlangból gyenge fuvallatot érzel.
- Játékos: jobbra megyek.
Km:
- Jobbra veszed az irányt. k20 kocka eredmény 8. Játékos szerencse 9 Éppen hogy csak meg tudsz állni a szakadék előtt. a másik oldalon halvány fény pislákol.
Játékos:
- Átrepülök a szakadékon.
Km:
- Könnyedén átlibbensz a szakadék másik szélére, majd mikor földet érsz , hirtelen egy hangos vonyításra figyelsz fel.
...
Persze ez stilizált és egy picit összecsapott, de ez csak egy gyenge példa. De hasonló stílusban folyik a "valóságban" is a kalandmesélés.
kép
11

#3 Felhasználó nem aktív   SziHU® 

  • Szólíts Karcsinak! Comme une vache Décolletage.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 3.316
  • Csatlakozott: 18-március 14
  • Location:Steel City

Elküldve: 19 április 2015 - 09:19

OP-ság.
Egyszerűen vannak, akik "valahogy" nem tudnak veszíteni.
Erre megoldás ugye a kocka és egy 9 farkú macska a KM kezében.

Aztán a rendszertelenség.
Mikor már annyira össze van bonyolódva az idő és tér, hogy képtelenség követni.
Jegyezzük meg, a processzor is sokat dolgozik, mikor 3D zel, hogy melyik modell látható, melyik nem, és azért egy intelben jobban bízok, mint a többségben...
Szevasz itt egyszerűsíteni kellene, egyértelmű szállak, ki-mikor következik...

De szerintem a motiváció hiánya lehet a leggyilkosabb.
Az elején jelentkeznek, hogy húdenagy flash. Oszt mikor 2. hónapja (köhöm) írjuk az első napot, max arra érez motivációt a játékos, hogy jót Unreal Tournamentezzen.
A LoL-t meg hagyjuk a szellemi fogyatékkal rendelkezőknek. : )

De azért sokszor felmerült az is, hogy az itteni RP-k akár a Süsü a sárkány fórumán is mehetnének, vagy bármilyen helyen, ahol van 1-2 OP, a faj meg mindegy.

Igazából az is nehézséget jelent(het) KM részéről, hogy valahol egy írjunk menet közben egy fanfic-et nulláról és egy Call of Duty szinten előre leszkriptelt játékmenet között kell eltalálni a fokozatot, de ezt a Pejhes farkú Víziló felettem már ecsetelte.

(Figyelem, a következő sorokban fizetett termékelhelyezés szerepelhet!)
Viszont amit megfigyeléssel megállapíthattunk, egy jó RP-hez kell egy Shido, aki jól tud bánik mások pénzével (persze mindig kidobja kockán, hogy átutalod neki).
(Remélem, hogy fizetett lesz.)

Csak nem a Fény és Sötétség Spin-offjához kérdezősködsz?
Mert akkor nem kell félned, olyan fanatikusok vannak arrafelé, hogy amíg internet van, megvalósítható a dinamós szobabicikli, az menni fog.

Sőt, ha előveszel egy ilyen spriccelős flakont, használhatod Void ellen, mint a macskáknál, (csak hangosabban kell mondanod a "SICC" et) még meg is olajoznád azt a kereket. Sőt, ha esetleg nem vízzel, hanem forró kénsavval töltöd fel, nem is kell annyit kiabálnod.
4

#4 Felhasználó nem aktív   Rixton 

  • Polygon betyár
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.148
  • Csatlakozott: 11-február 14
  • Location:Folyón túli Spájz

Elküldve: 20 április 2015 - 06:08

*
Népszerű

A legelső gondolatom nekem is az OP-s dolog volt, csúnya, nem csúnya amit most mondok, de azokkal az amberekkel akik olyan karaktereket hoznak létre egy ilyen játékban, hogy Csak a Norris lenne képes legyőzni, miután a szerény kis égitestünk kettéhasadt, egyszerűen nem hogy nem lehet, nem élvezet játszani. Sőt, ezeknek az embereknek nem is való a játék, jobban jár mindenki, ha karakterének elképzelt legyőzhetetlen szerepet valami fick formába önti, úgy kevesebb kritikát is kap majd
Spoiler

A másik dolog, hogy van mikor valamelyik játékosnál elszabadul a billentyűzet és megszületik egy hosszabb reag, amire mások nagy eséllyel oly módon reagálnak hogy "én is, én is". Aztán mikor ránéz a harmadik-negyedik, attól függ, elé tárul a sok oldalas, hangsúlyozom, nem rossz alkotás, amit lehet nem sok kedve lesz nap végére lezsibbadt aggyal átnyálazni.
Végül, az se motiváló, mikor egy olyan rp-ben van az ember, ahova szabadon beviheti ötleteit, lenne is, de az egész gyökerét leszarozzák (tisztelet a kivételnek) mert vkinek nem jön be mivel nem tudna OP-t játszani.
A rendszertelenséget már nem említem, mert magától érthetődő.
Véleményem nem Offense jellegű és nem adott személyeknek szól, hanem globálisan mindenkinek, mivel ez egy fórum topic, pusztán tényeket közöltem, ha valaki magára vette
Spoiler

kép

A lehetetlent is megmodellezem, a csodára még várni kell.
Viszont a sörben kevés a vitamin ezért sokat kell inni belőle.

Spoiler

6

#5 Felhasználó nem aktív   Ritli 

  • Okleveles trollszelidítő magiszter és Hulk
  • Csoport: Moderátorok
  • Hozzászólás: 4.744
  • Csatlakozott: 15-január 13
  • Location:Székesfehérvár

Elküldve: 20 április 2015 - 08:59

Miért unnak rá az emberek a fórumos rp-re? Nézzük csak...

1. KM-i hanyagság.
Ez több szempontból is fontos. Ilyenek az OP karakterek is, ezeket a KM-nek kéne visszafogni, vagy már a játék elején megmondani, hogy "bocs töki, ez így nem jó, írd újra."
+ a legtöbb rp-nél a KM letudja annyival a dolgát, hogy ír egy bevezetőt meg esetleg egy körzárást néha (rosszabb esetben ez csak egy összefoglalás abból, amit a játékosok írtak.) Ez kevés. Neki kéne irányítani a történetet, váratlan eseményeket rakni bele, izgalmassá tenni, hogy AKARJ reagálni.
Ezzel ellentétben azonban az rp-k nem is igazán rp-k inkább közös fanfic írások.

2. Fórum.
A fórumos rp-ben túl nagy terjedelműek a reagok. Mint fent is írtam, közös fanfic írás. Unalmas elolvasni a többiek írását egy idő után, és nincs erőd ahhoz, hogy te is ilyen hosszú ömlengést írj. Ha meg csak pár sort préselsz ki magadból a lényeggel akkor jön a fikázás (lásd Rózsi esete.) Ez akadályozza az interakciót is a többi karakterrel.

Shido rp-je is csak azért menekült meg mert ezt a két dolgot leküzdötte.
De azért Shido-t sem kell annyira dicsérni, mert ott van pl a zombis rp-je aminek írt egy tök jó bevezetést, összerakta a játékot aztán a legelején lelécelt, hogy "ja bocs mégse". :I
Nyaa~
kép

Hilfe! Das Monstrum im mir wird explodieren!
5

#6 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 20 április 2015 - 04:54

Üzenet megtekintéseIdézés: Csak simán SziHu! - Dátum: 19 április 2015 - 09:19

(Figyelem, a következő sorokban fizetett termékelhelyezés szerepelhet!)
Viszont amit megfigyeléssel megállapíthattunk, egy jó RP-hez kell egy Hubbera/Hullócsillag, aki jól tud bánik mások pénzével (persze mindig kidobja kockán, hogy

Bocsánat, de mivel később jött, ezért tapasztalatlanságából adódóan rosszul fogalmazott. Kijavítottam önnek.


Üzenet megtekintéseIdézés: Ritli - Dátum: 20 április 2015 - 08:59

De azért Shido-t sem kell annyira dicsérni, mert ott van pl a zombis rp-je aminek írt egy tök jó bevezetést, összerakta a játékot aztán a legelején lelécelt, hogy "ja bocs mégse". :I


Vagy a sci-fis rp-je. Az is elég jó lett volna, de azt is visszamondta.

Üzenet megtekintéseIdézés: Csak simán SziHu! - Dátum: 19 április 2015 - 09:19

Igazából az is nehézséget jelent(het) KM részéről, hogy valahol egy írjunk menet közben egy fanfic-et nulláról és egy Call of Duty szinten előre leszkriptelt játékmenet között kell eltalálni a fokozatot, de ezt a Pejhes farkú Víziló felettem már ecsetelte.

Moomin

Üzenet megtekintéseIdézés: Csak simán SziHu! - Dátum: 19 április 2015 - 09:19

Az elején jelentkeznek, hogy húdenagy flash. Oszt mikor 2. hónapja (köhöm) írjuk az első napot, max arra érez motivációt a játékos, hogy jót Unreal Tournamentezzen.

Őn mikor érez motivációt UT-zni?)


kép
0

#7 Felhasználó nem aktív   Rixton 

  • Polygon betyár
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.148
  • Csatlakozott: 11-február 14
  • Location:Folyón túli Spájz

Elküldve: 20 április 2015 - 06:29

Idézet

Őn mikor érez motivációt UT-zni?)

Ő sokszor. Én is. De mostanság Robotot Craftolunk.
kép

A lehetetlent is megmodellezem, a csodára még várni kell.
Viszont a sörben kevés a vitamin ezért sokat kell inni belőle.

Spoiler

0

#8 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 20 április 2015 - 06:59

Üzenet megtekintéseIdézés: Rixton - Dátum: 20 április 2015 - 06:29

Ő sokszor. Én is. De mostanság Robotot Craftolunk.

Utálom a (ro)botokat. :/
kép
0

#9 Felhasználó nem aktív   Wolfesz 

  • Nyugdíjas moderátor
  • Csoport: Moderátorok
  • Hozzászólás: 3.197
  • Csatlakozott: 11-március 12

Elküldve: 20 április 2015 - 07:38

Üzenet megtekintéseIdézés: Bady - Dátum: 20 április 2015 - 06:59

Utálom a (ro)botokat. :/


Pedig jó dolog robotot programozni :P
kép
0

#10 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 20 április 2015 - 07:52

Üzenet megtekintéseIdézés: Wolfesz - Dátum: 20 április 2015 - 07:38


Pedig jó dolog robotot programozni :P


Programozni persze. De harcolni ellene nem.
kép
0

#11 Felhasználó nem aktív   Doom 

  • Leader of the cabbages
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 1.223
  • Csatlakozott: 26-október 13
  • Location:Mindig máshol

Elküldve: 20 április 2015 - 08:49

Üzenet megtekintéseIdézés: Dartheon - Dátum: 19 április 2015 - 05:32

Spoiler




Velünk a KM hanyagsága (bár ez már azóta át lett beszélve) is megtörtént, valamint a hosszú reagok is, mégis átvészeltük valahogy a FőRP-vel és a Spinnel is.

Szerintem az RP akkor jó, ha mindenki akar játszani. Ha egy ember feladja, akkor előbb utóbb a többieket is magával viszi és az egész széthullik. A legrosszabb esetben maga a KM dönt úgy, hogy akkor most legyen vége.

A sztorit illetően egy olyat kell kitalálni, ami mindenki érdeklődését felkelti. Ha kitalálod, hogy mondjuk két csikóról szól, akik elmentek a nagymamájukhoz, és utána a játékosokra bízod a többit, akkor vége. Valami támpontot mégis csak kell adni nekik. Én is elkövettem a hibát, hogy egy időre majdnem teljesen magára hagytam az RP-t, de előtte viszonylag jól ment az egész az én részemről. Amióta redmark átvette a Fény és Sötétséget, újra elkezdett beindulni a régi tűzzel. Megfelelően tudja vezetni az rp-t a finálé felé (egyébként valamennyire tényleg tudni lehet hogy végződik bár pl. én írom az epilógust és az is egy jókora reag lesz, úgyhogy ne hamarkodjunk).
kép
1

#12 Felhasználó nem aktív   bitterman 

  • Póniszaurusz
  • Csoport: Adminok
  • Hozzászólás: 3.104
  • Csatlakozott: 08-szeptember 12
  • Location:Everfree Forest

Elküldve: 21 április 2015 - 07:28

Lehet, hogy kellene egy szigorúbb karakterlap. Most kb. csak átpörgettem a néhány szerepjáték témát és nem is vagyok a téma szakértője, minden tapasztalatom kimerül a steam profilomon játszott RPG-kben és egy középiskolai MAGUS-os osztálytársam történeteiben, de nem igazán láttam, hogy igazán komoly megkötések lennének a karaktereket illetően.

Ez persze egyrészt nagyobb lehetőséget ad az egyes játékosoknak, hogy "önmagukat" vagy egy eszményképet megalkossanak, de így bizonyára nehezebb a többi játékossal összhangban közösen szórakozni és a KM-nek vezetni a történetet.
kép kép kép kép kép
1

#13 Felhasználó nem aktív   Tale of End 

  • Tag
  • PipaPipa
  • Csoport: Tagok
  • Hozzászólás: 95
  • Csatlakozott: 23-február 15

Elküldve: 21 április 2015 - 08:44

ILYEN

1

#14 Felhasználó nem aktív   SziHU® 

  • Szólíts Karcsinak! Comme une vache Décolletage.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 3.316
  • Csatlakozott: 18-március 14
  • Location:Steel City

Elküldve: 21 április 2015 - 10:34

Üzenet megtekintéseIdézés: Bady - Dátum: 20 április 2015 - 04:54

Őn mikor érez motivációt UT-zni?)


Én aztán sokszor, de csak az eredetivel, a 99-cel.
Még pályám is van. A gimi, ahová jártam, elég nagy és pörgős pálya.
Elrejtettem benne minden vackot, lőszerben sosincs hiány, és ügyeltem arra is, hogy valamit-valamiért.
(Alap pályaszerkesztő taktika benne pl az erőnövelők elhelyezése, szép középre, hogy aki felveszi viszonylagosan jó célpont legyen, főleg, hogy közbe ugye, zajt csap.

Zárt térben meg nem olyan buli az ítélethozó sem, szevasz nem fogtam vissza magam a rakosgatásával :D.)
Ezt csak ezért mesélem el, hogy már mapperkedtem is vele régen, szevasz nem csak egy végigtolom 2 szer oszt kalap a hozzááállásom a témához :D.

0

#15 Felhasználó nem aktív   Terra 

  • Lemonwater
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Csikó
  • Hozzászólás: 2.361
  • Csatlakozott: 20-december 11
  • Location:You can't even imagine.

Elküldve: 22 április 2015 - 05:55

Üzenet megtekintéseIdézés: Csak simán SziHu! - Dátum: 21 április 2015 - 10:34

Én aztán sokszor, de csak az eredetivel, a 99-cel.
Még pályám is van. A gimi, ahová jártam, elég nagy és pörgős pálya.
Elrejtettem benne minden vackot, lőszerben sosincs hiány, és ügyeltem arra is, hogy valamit-valamiért.
(Alap pályaszerkesztő taktika benne pl az erőnövelők elhelyezése, szép középre, hogy aki felveszi viszonylagosan jó célpont legyen, főleg, hogy közbe ugye, zajt csap.

Zárt térben meg nem olyan buli az ítélethozó sem, szevasz nem fogtam vissza magam a rakosgatásával :D.)
Ezt csak ezért mesélem el, hogy már mapperkedtem is vele régen, szevasz nem csak egy végigtolom 2 szer oszt kalap a hozzááállásom a témához :D.



Helyes! Ez esetben szívesen vívnék pár deathmatchet önnel:)

Én is próbálkoztam pálya készítésével, de csak azért, hogy egyedül játszogassak rajta, nem találtam értelmét. Skineken gondolkoztam még, de addig meg nem jutottam el. Mostanában alacsony pingű, nem sniper vagy tunnel stílusú szerverek után vadászok, de mostanában egyre kevesebb a normális szeró :/ .

kép
0

#16 Felhasználó nem aktív   SziHU® 

  • Szólíts Karcsinak! Comme une vache Décolletage.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Őstagok
  • Hozzászólás: 3.316
  • Csatlakozott: 18-március 14
  • Location:Steel City

Elküldve: 22 április 2015 - 11:13

Üzenet megtekintéseIdézés: Bady - Dátum: 22 április 2015 - 05:55


Helyes! Ez esetben szívesen vívnék pár deathmatchet önnel:)

Én is próbálkoztam pálya készítésével, de csak azért, hogy egyedül játszogassak rajta, nem találtam értelmét. Skineken gondolkoztam még, de addig meg nem jutottam el. Mostanában alacsony pingű, nem sniper vagy tunnel stílusú szerverek után vadászok, de mostanában egyre kevesebb a normális szeró :/ .



Akkor majd lövöldözzünk!

1

Téma megosztása:


Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • Nem szólhatsz hozzá ehhez a témához.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó